#انبارداری_بدون_دغدغه

در هر اقتصادی، انبارداری حلقه‌ای از زنجیره تولید، انتقال، توزیع و مصرف به شمار می‌رود. در اقتصاد نشر نیز انبارداری یکی از مهم‌ترین حلقه‌هاست که گاهی توجه کافی به آن نمی‌شود و نتیجه آن زیان دیدن مستقیم ناشر به دلیل اتلاف انرژی و زمان و در ادامه آن ضربه خوردن به زنجیره تولید تا توزیع کتاب است.

از همین رو خدمات بخش و انبار پالت با فراهم‌آوردن فضایی مناسب برای این کار، نخستین ارائه‌دهنده خدمات انبارداری کتاب در ایران است که از سال 1397در حوزه نشر شروع به فعالیت نموده است. از آنجاییکه درصد زیادی از سرمایه ناشران را کتاب‌های چاپ شده و موجود در انبار تشکیل می‌دهند،‌ لذا نگهداری و مراقبت دقیق از آنها و برقراری یک نظام صحیح اطلاعاتی برای کنترل موجودی انبار و یا زمان‌بندی به موقع جهت سفارش برای تولید و میزان سفارش بسیار ضروری بوده که با بهبود وضع انبارداری می‌توان از زیان های ناشی از بی دقتی در نگهداری کتاب جلوگیری نمود و به میزان سود ناشران افزود.

یک سیستم انبارداری مناسب سبب می‌شود که با نظارت دقیق بر موجودی انبار بتوان اطلاعات موردنیاز مدیران در زمینه میزان موجودی ها و مصارف رادر هر زمان به نحو مناسب تهیه و اعلام نمود و از راکد شدن سرمایه جلوگیری کرد. در کنار آن، نگهداری و حفاظت صحیح از کتاب‌ها، اتلاف و ضایعات را به حداقل خواهد رساند. در پایان هر دوره نیز عملیات شمارش، صورت برداری و در نهایت انبارگردانی از موجودی ها و همچنین تعیین ارزش موجودی کتاب‌ها نیز به سهولت انجام پذیر است.

 

در پخش و انبار پالت چه می‌گذرد؟

#حریم_خصوصی

در خدمات پخش و انبار پالت حمل مستقیم کتاب از صحافی به انبار بدون نیاز به شمارش کتاب‌ها یا حضور ناشر انجام می‌گیرد. یعنی بدون صرف هزینه اضافی، کتاب‌ها مستقیما به انبار حمل شده و براساس تعداد تحویل گرفته شده در صحافی، در انبار ثبت می‌شوند.

پس از ورود کتاب‌ها به انبار نیز کارها همچنان به دقت انجام خواهد شد. حمل تخصصی کتاب، چیدمان مناسب در قفسه‌های انبار، تحویل سریع‌ به پخش‌کننده پس از اعلام ناشر، جلوگیری از تحویل اشتباه کتاب و از همه مهم‌تر حفظ حریم خصوصی ناشر.

حفظ حریم خصوصی مهم‌ترین خط قرمز ما در خدمات انبارداری پالت است. آنچه که در انبارهای ما موجود است، کاملا محرمانه بوده و فقط صاحبان کتاب‌ها از تعداد، عناوین و مواردی از این دست مطلع خواهند بود.

درباره پالت

خدمتی نوین از موسسه گسترش فرهنگ و مطالعات ، در راستای بهینه سازی صنعت نشر کشور

ما را دنبال کنید